Wednesday, March 4, 2009

Suara Gadis Bergetah


Ni yang penuhnya ;

"Saya ingin tarik perhatian Saudari-saudari terhadap isu-isu yang melingkari Pergerakan Puteri atas dasar prihatin kepada perjuangan sayap parti kite. Untuk makluman semua salinan tulehsan ini juga dikirim melalui email kepada pimpinan Puteri & ahli-ahli Puteri. Saya menulis ini kerana saya melihat moral di kalangan saing-saing saya ahli Puteri berada di tahap rendoh selepas pilihanraya kecil Kuala Terengganu. Guane gitu?

Saya tuleh ni supaya :

1. Memastikan perubahan dalam mentaliti pemimpim Puteri dan bakal pemimpin puteri selepas Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu.
2. Memastikan adanya usaha untuk menghentikan tohmahan dan adu domba di kalangan Puteri.
3. Memastikan Puteri dapat menepati matlamat asal penubuhannya iaitu menarik sokongan Pengundi Muda kepada perjuangannya dan secara khususnya kepada UMNO.

Saya Norshamsila Binti Harun, Ahli Pergerakan Puteri Terengganu, bersama saing-saing telah menyertai pilihanraya kecil p.36 sebagai pekerja parti yang mana kita sendiri tahu bahawa calon kita kaloh kepada calon Pas musuh tradisi kite.

Soal kaloh itu adat pertandingan tetapi cara dikalohke itu seharusnya dipersoal. Memandangkan tugas Puteri adalah memastikan pengundi muda di bawah 35 tahun menyokong calon kite. Tapi malangnya saluran tiga yang menjadi matlamat kite hampir 2/3 undi pergi ke Pas. Yang seterusnya menyumbang kepada kemenangan calon PAS. Bakpo lagu ni!!! Soalnya lagu mano kite mendekati dan memikat pengundi muda?

Kami MELIHAT semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri ada di Kuala Terengganu. Pah, kami TIDAK MELIHAT satu pun yang benar-benar menjadi PEMIMPIN PUTERI. Kebanyakan yang mari sini lebih berminat soal pemilihan agung Puteri, berjalan-jalan dan membeli belah. Kami dok salahkan semua tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri ini sebilangannya sahaja dan tukang-tukang kempen yang nyeh-nyeh harus dipertanggungajwabkan. Jika dibandingkan dengan An-Nisa mereka lebih fokus dan bekerja seolah-olah calon mereka kaloh. Tinggal pun berhimpit-himpit dan berkongsi. Makan pun berkongsi dan dok milih.

Ada sesetengah tokoh-tokoh hebat pemimpin puteri bile di ajak makan, "takpe saya nak pergi makan ikan bakar:. Mussing ketang!! Ini benar-benar sebabkan jentera panah hati terdengar ungkapan ini.

Kalu sudoh tugas kite menarik pengundi muda tetapi bakpo aktiviti dan kempen yang kite buat sasarannya kepada warga emas seperti nenek-nenek kite. Klinik kesihatan bergerak dok sampai kepada gologan sasaran kite!!! Bukankah sudah ada Pergerakan Wanita memberi fokus kepada saluran ini. Tidak adakah taktik baru, stail baru & strategi baru.

Gaya berpakaian tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri semuanya baru tetapi kenapa masih menggunakan taktik lama. Bakpo tok belajar dari Permatang Pauh. Semua tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri harus dipersalahkan terutamanya Datuk KPUM yang telah hilang touch dengan akar umbi semenjak menjadi anggota kabinet. Ingat jawatan ini semua adalah hasil dari berkhidmat kepada Puteri UMNO Malaysia.

Persoalan kedua, berkaitan fitnah dan tohmahan ini harus dihentikan. Walaupun musim pemilihan telah tiba tetapi bukankan lebih manih jika kita tangguhkan sedikit cita-cita masing-masing untuk kepentingan parti.

Untuk makluman kami nyekik lihat tokoh-tokoh hebat pimpinan Puteri dok cerca dan ngata saing-saing pimpinan Puteri yang lain.

Kami mengadu kepada Datuk KPUM, malangnya Datuk KPUM pun srupe tule 2 X 5. Sebagai Ketua aduan kami harus diangkat dan satu arahan dikeluarkan untuk menghentikan unsur-unsur dok sehat ini. Namun demikian, Datuk KPUM turut menjadi orang yang menyebar perkara dok baik ini. "Dia orang Bendahari, memang macam tu perangai dia". Seharusnya Datuk KPUM menasihatkan mereka ini.

Sebagai Ketua dan bertaraf Timbalan Menteri Datuk KPUM seharusnya berkecuali. Ece biar same!!! Yang membuat kami semua tercengang bile mano jentera-jentera bawahan seperti kami ini berkumpul, gossip seperti dibawah ini berlegar-legar sepanjang kempen ini dan semuanya bermula dari Datuk KPUM sendiri. Pah tu beberapa insiden yang bermasam-masam muka dan amok reng di kalangan pimpinan puteri sekiranya ada saing lain yang dok suke berada di situ. Punoh jahnang!!!!

Sepanjang pilihanraya kecil ini kami kumpul semua yang diperkatakan untuk ditulis dengan harapan apa sahaja salah tanggapan dan dengar-dengar cakap dari beberapa pihak ini dok memunohkan persahabatan pimpinan puteri.

Kami juga menggesa agar Datuk KPUM benar-benar leh pegang butir melalui kenyataan akhbarnya bahawa "Saya tidak menyokong sesiapa".

Akhirulkallam kami berharap ada tindakan yang diambil terutamanya dalam memastikan Pergerakan Puteri UMNO masih releven di kalangan Generasi Wanita Muda. Kami akan sentiasa melihat dan menanti perubahan-perubahan ini.

Yang menentukan Pimpinan Puteri,

Ahli Pergerakan Puteri UMNO Kuala Terengganu yang dok rok cetong!!!"

Bibir Merah dah malas nak layanzz psal Gadis-Gadis Bergetah. Naik fed up Bibir Merah. Kalau sebut gadis bergetah ni la prngai molek diaorng. Di Bukit-Bukit nanti mcm tu juge la Gadis-Gadis ni. No change. Stay The Same. Orang lain berkempen diaorng shopping. Ada tu siap beli tudung berbakul-bakul. Nak tmbh giramss Bibir Merah, minta duit buat blnja makn tak ada tapi uols beli songket beribu-ribu tue ada. Period.. Well till ere only ye..

Ha. ni ada lagi satu. Bibir Merah tahu rmai yang nak tahu siapa gadis bergetah yang disiasat. Well, ini ler jerangkap samar yang dipasang! Well we strory later about this one. Uols kena understand, bile ada yang report kena cari sapa yang report. Dah jumpa sapa uols kena la galis kenapa si gadis ni report? then galis the lubang lagi, sapa ek yang nyuruh report? Panas.. Panas.. Panas.. ting tong uols. gossip later...


Bibir Merah - i luv gossip!!!!

11 comments:

Anonymous said...

dato lv memang sokong calon korporat filem dan calon naib utara tokeh stesen minyak dan bas. mereka berdua byk membantu dato parit sulong @ LV dr aspek kewangan. boyfren naib dr utara adalah antara penyumbang besar kpd dato lv.
tentang skandal dato lv dgn akmal d bodyguard saya tak tau tapi saya tak suka apabila dato kpum menyokong calon korporat dan naib utara tg penuh skandal secara terbuka dan terang-terangan.
kita perwakilan akan kempen agar dato lv tak menang mkt nanti
kpd bibir merah, dato lv dah 2 kali masuk hospital rebah. saya rasa dia pengsan sebab stress baca pendedahan yg u buat ni.
teruskan usaha anda.
terangkan yg gelap, putihkan yg hitam, tonjolkan kebenaran.
kebatilan dan kejahatn sentiasa dilindungi oleh topeng-topeng wajah yg manis dan ayu
mereka ini tidak layak bergelar pemimpin

Anonymous said...

ala...... red lips...
puteri yg sdg disiasat dan ada 4 pertuduhan adalah calon naib dr utara. semua org tau.dia nih dah ada 7 kes. yg mula telah pun terlepas kerana dia bayar saksi. saksi pun boleh dibeli inikan pula...
itu pun masih tak sedar diri dan sibuk berkempen kata konon beliau teraniaya. sapa yg aniaya siapa? diri sndri gali lubang masuk lubang

Anonymous said...

AKBAL bukan akmal....memalukan UTK je dia ni...kena buang dari 2 menteri....

Inspektor UTK
Bukit Aman

Anonymous said...

akak ni bukan lagi putri bukan umno pun tapi akak ambik tau juga pasal politk nih. Dato Lv tu nuraini ketua putri malaysia ke? harap dia bertaubat la ye. aka suka na nengok dia dah bertudung nampak insaf. dulu-dulu asyik tukar warna rambut.kejap coklat, kejap kuning kejap merah. ada pernah rambut pendik mcm org lelaki pun ada. harap bebenor dia sama akbal tu tak de skandal. sayang pemimpin muda dah jadi macam nih. rosak umno

Anonymous said...

antara faktor kekalahan umno/bn dalam pilihanraya adalah org umno sendiri yang mendedahkan keburukan dan kelemahan umno sendiri...

kenapa kita tidak menggunakan kepakaran memburukkan dan mendedahkan ini kepada pembangkang?

kesimpulannya..
orang umno hanya pandai memburukkan, menghentam, menghina, selak kain sesama ahli umno sahaja...

saya tak jumpa lagi blog puteri atau tulisan puteri yang dapat menghentam atau melawan pembangkang dgn hebat..

bak kata seorang penulis blog dlm ceramahnya, blog puteri tidak matang dan tidak ada unsur perjuangan...

tapi ayat yg biasa dgr, biasalah musim pemilihan, kalau tak hentam peribadi tak syok, dan masa2 mcm ni lah nak dedah semua...

fikir-fikirkan lah..
adakah kita kurang berfikir atau kurang berzikir...

Anonymous said...

Anonymous at 7:26PM

Kerana sayangkan UMNO, pendedahan mereka yang dikatakan pemimpin terpilih PERLU diberitahu...

Buat apa UMNO perlukan pemimpin2 yang rosak akhlak nya...

Jika TAKSUB sangat kerana satu pemimpin itu kerana paras rupa and hipokrit sopan santunnya lah yang berlaku kepada saudari/a itu...

Hanya melihat kepada keburukan pembangkang tetapi bila dibuat oleh pemimpin yang konon kita sanjungi, tidak boleh didedahkan...

Saudari/a janganlah pula bawa ketakssuban pihak PAS....yang hendak tutup pintu salah pemimpinnya...sepatutnya masa ini kita dedahkan pemimpin-pemimpin puteri ..jika kita ingin bersih dari hipokrit2 yang kononnya menunjukkan sopan santun tetapi dibelakang hanya Allah yang tahu rosaknya akhlak mereka ini...

Tak perlulah saudari menunjuk perangai "hollier than thou" berfikir atau berzikir...yang penting...yang batil kita dedahkan...

No TO 41

Anonymous said...

Salam Nur..(indahnya makna cahaya)

Nur..ayat Nur yg pertama adalah salah.Ayat yg ke-2 betul dan ayat yg ke-3 juga salah.Saya berkata demkian kerana saya mengenali ketiga3 individu ini agak rapat.

Saya pasti Nur tidak mengenali Dato'Noraini, Shahanim dan Ida Rahayu secara dekat.Saya sedih membaca ulasan Nur kerana Nur menulis berdasarkan cakap2 orang.

Nur ingin tahu peribadi semua calon ketua dan naib kita? saya boleh tulis berkajang2 kerana saya mengenali kesemuanya tapi membuka aib orang adalah berdosa.

Kepada bibir merah..tulislah sesuatu yg benar,yg anda pasti,kerana disebabkan tulisan anda yg mungkin termasuk fitnah boleh mempengaruhi perwakilan kita yg tidak mengetahui kebenaran,namun saya percaya yg benar pasti menang.

Anonymous said...

Lagenda Mahsuri..ada bukti dia bayar saksi? cakap memang senang kalau bukti tiada.

Siapa aniaya?tepuk dada jawab sendiri.Nak dgr cerita ketua hampa yg penuh skandal tu? ni baru betul skandal. Cek pun taukan? tapi masih bela ketua cek yg nak naik mahkamah 18hb ni,kes cerai kali kedua dgn laki yg ke-2.

Dari pnampilan dan cara pakaian pun org boleh nilai peribadi seseorg tu.nak tau skandal dia ? tak larat nak tulih tapi kami bukan jenis perut busuk sampai nak buat fitnah dan video yg palsu sebab nak perjatuh org.Ketua cek pun berjln 1 malaysia no,bukan kempen jadi calon exco,jalan utk perburuk org.bagi call card pd org tak dak no. kesian no.

lagenda mahsuri..
nak tau skandal ketua hampa?kalau tulis kat sini mau hampa pengsan 7 hari 7 malam,mangsa dia berlambak yg masih hidup lagi,nak panggil jadi saksi pun depa mau.dan kalau hampa dengaq mangsa dia mau tekejut beruk,mampuih hampa tak sangka.bukan sebarang manusia you..

Tungggguuuu.

Anonymous said...

Bibir Merah bukan beli tudungz je. ada tue siap jual tudungzz..sapa.. tnya la gadis-gadis getah..

za.

Anonymous said...

wah. geng-geng pengkid cik uahawan media dah masuk sini ke. dah panas la pnggung tu. Bagus Bibir Merah! go Bibir Merah go!!.

Anonymous said...

dah jadi timbalan menteri pun nak niaga kan...RM150/tudung...dasyat dasyat....