Thursday, November 27, 2008

Ratu Gadis Bergetah

Da! Meet again! Well Bibir Merah gossip sikit about Pertandingan merebut jawatan Ratu Gadis Bergetah yang ada 7 penjuru. Hebat mencaras uols. Tulah Bibir Merah tak berapa gemar kalau kaum kita nak bertanding tak pernahnya tenteram. Biarlah yang gaduh2 ni jantanz. Cukup-cukuplah kaum kita ditindas kan.tertindas kah??? Huargh..huarghh…

Well we selak a bit pasal calon-calon ratu ni. Well leading the pack newly crown Datuk Kembang from kepulauan borneo. Justly married hapilah ever after kononya. (congrats Bibir Merah ucapkan!) and Datuk Sepet from pantai timur. Well lain-lain Datin Madu from Kayell, Puan Mami Jarum Usahawan Minyak dari Utara dan another Datuk Gediks from negeri beradat. Yang cuba-cuba nak try lipstick pink Puan dari tempatnya ‘Putih’ dan Cik Usahawan Media.

Well, for sure semua calon tengah hangin with current the ratu becoz bahagiannya x calonkan nama maisng-masing. So uols imagine bila bertemu masing-masing buat muka kekwat. Yang dicalonkan pun tensi becoz katanya ramai yang tak suka current the ratu so belum tentu ada undi.

Mana taknya kalau undi yang suka lebih banyak, dapat la tempiasnya. Tapi kerana current the ratu tak pandai ambik hati ratu gadis-gadis bergetah peringkat bahagian ni, jangan mimpi ler yang dicalonkan ini akan dapat laluan mudah. Calon-calon ratu juga not happy becoz current the ratu menyekat mereka jumpa ratu di bahagian. Katanya lagi tak favour sesape. Tapi sms yang masuk suruh calonkan orang sekian-sekian bukan main. Sebab itu yang siap-siap nak mandikan bunga pun ramai. Minta hampun uols.

Yang tak bestnya biler before this sama-sama boleh duduk minum teh pelangsing dan teh tambah tenaga melazer now dah tak boleh. Kalau kawan ni sampai duduk meja tu yang satu lagi bangun pindah meja. Dulu lipstick pink tue boleh kongsi-kongsi uols now tak sempat cakap dah tahu jawapannya tak boleh. Dulu bibir masing-masing berlaga pipi kan main. Now jeling-jeling uols.

Yang bestnya pulak, cemburunya calon-calon ratu ni kalau ada gadis-gadis yang bantu salah sorang dari mereka ni jawapannya :

“Lepas ini jangan mintak tolong I lagi”. Sentap!!

For Bibir Merah, ada tiga yang layak pakai lipstick pink ni. Datuk Kembang, Datuk Sepet dan Datin Madu. (kalau ikut RUPEE sorang je lepas) Well dua dari tiga rajin bekerja even walaupun tak ada pemilihan.

Yang lain-lain tu masa pemilihan nilah baru nak jengah-jengah balairong kat level 5 tu pura-pura sibuk banyak kerja. Dari segi nak memimpin Bibir Merah give seimbang. Dari segi akhlak no comment uols except salah satu yang gediks tu ada skandal gak. Dari segi kempen, yang kembang rajin juga berjalan walaupun terbatas kerana sibuk di dewan yang mulia, yang Sepet tu laju kempennya walaupun sibuk gak di dewan tapi yang Sepet guna wartawan uols. Mana aci! Ada la calon yang kena lipstick hitam penangan wartawan tu kat dalam paper nanti uols. Yang Madu ni boleh tahan juga walaupun sibuk dengan kuliahnya. (Tahniah anak dapat 5A!!) Ada undi ker...

Well Bibir Merah base on kata survey yang cuba-cuba nak pakai lipstick can make a surprise. Kata survey this time around kebanyakan gadis-gadis nak pilih yang bukan sahaja boleh buat kerja tapi pandai cari peluang nak bantu gadis-gadis di bawah. Apa ayatnya ‘bantu akar umbi’. Ambik!!

What else. Ada juga pihak yang tak sayang bibir dia, tengah berusaha supaya ada calon-calon Ratu ni tarik diri. Kepada calon-calon ratu sekalian nasihat Bibir Merah tak payah la ikut. Hormatilah hasrat (apa ayatnya tadi tu) akar umbi! Ambik lagi!!!

Lagi. Yang Bibir Merah nak calitkan lipstick hitam kat bibir-bibir diaorang ni pun ada geram uols. Sebab ada calon-calon ratu depan gadis-gadis ni katanya tak main duit. Again katanya tak main duit. Tapi kaeedaahhnya dia la yang kuat menabur.

Antara statement yang Bibir Merah kutip:

“Saya tak main politik wang”.
“Akak bukan YB tak ada duit dik!”.
“Ini bukan time bagi-bagi duit, kita kena berjuang untuk parti”
“Pertandingan kami ini pertandingan adik - beradik”
“Saya cuma bersetuju supaya semua calon duduk bersama berbincang bagaimana mengelak perpecahan dalam melalui pertandingan dan bukannya berkompromi”.

Well banyak surprise Pertandingan Ratu ni. Wait & see.

Bibir Merah – nak muntah dengar statement ratu-ratu ni. yukkss

5 comments:

Anonymous said...

yang madu menang...

Anonymous said...

Madu tak turun la...kami Perwakilan WP tertunggu-tunggu dia.

Sepet tak payah lah.Tak baik punye orang...

Anonymous said...

Madu..tak turun ke atau dah kena sekat..ia lah dah ramai dapat habuan dari olang media kurt... sapa cakap sepet tak baik..dia kan ke ..keluaran kolej islam lagi.. salah sesikit tu adat le..tapi rasanye tak seteruk yang terdahulu..bab buat keje..dua2 nye..ok.. so renung - renungkan lah yek... kalau cuma turun masa kempen aje ape guna nye.

Anonymous said...

jgn ingat semua keluaran kolej islam tu baik... kalau pasal si sepet tu perangai lg teruk dari firaun kot...kalau takat salah sesikit tak pe tp kalau la dia jd ratu gadis bergetah lps ni habis lah satu malaysia di jualnya.... buleh la geng dgn DSAI... 2 x 5 ja perangai 2 org niii... beza cuma jantina ja... tolong la jgn bagi si sepet ni menang...

Anonymous said...

siapa yang bawa pengkid sebagai pom pom girl.....setakat kot kot tak mainlah babe!!